Instagram deelt een lijst met factoren die je bereik kunnen schaden
Wij houden ervan als Instagram dit soort informatie met ons deelt! Instagram heeft een lijst gepost met dingen die je beter kunt vermijden om je bereik te maximaliseren.
Dingen die je bereik negatief kunnen beïnvloeden zijn onder andere:
✅ Watermerken op je content
✅ Engagement bait (zoals “Like deze post als je dit herkent!”)
✅ Reels langer dan 90 seconden
✅ Niet-aanbevelenswaardige content
✅ Content die je niet zelf hebt gemaakt
Instagram komt met een nieuwe bewerkingsapp
Instagram heeft een eerste teaser gedeeld over Edits, een nieuwe app voor videobewerking. Nu CapCut voor veel gebruikers niet beschikbaar is, is het geen verrassing dat Instagram inspeelt op deze behoefte.
Instagram update rolt een nieuwe 4:5 lay-out uit
Instagram testte al een tijdje een 4:5 lay-out op sommige accounts, maar het lijkt erop dat deze nu breed wordt uitgerold. Heb jij de update al ontvangen? Laat ons weten wat je ervan vindt!
Instagram onderzoekt betaald engagement
Dit is… interessant. Sommige Instagram-gebruikers kregen een enquête over de mogelijkheid voor creators en merken om te betalen voor views, likes en andere vormen van engagement. (Waarom, Instagram, waarom!?)
Nieuwe statistieken voor Instagram-weergaven
Instagram introduceert nieuwe statistieken om inzicht te krijgen in je bereik:
📊 View Rate – Het percentage volgers en niet-volgers dat je content langer dan drie seconden bekijkt.
📊 Views Over Time – Het aantal weergaven dat je post tot nu toe heeft gekregen, vergeleken met je gemiddelde prestaties in dezelfde periode.
Bestaat shadowbanning echt op Instagram?
Adam Mosseri beantwoordde deze veelgestelde vraag in zijn laatste AMA-sessie. Er zijn enkele situaties waarin Instagram je accountstatus kan wijzigen (je kunt dit checken in je profielinstellingen), maar Instagram zal je hier altijd van op de hoogte stellen. Zie je geen melding? Dan ben je niet shadowbanned! Misschien moet je je content iets aanpassen om beter aan te sluiten bij je doelgroep.
Hoe aanbevelingen op Instagram werken
Aanbevelingen spelen een steeds grotere rol op Instagram. Wil je vaker bij de aanbevolen content verschijnen? Zorg ervoor dat je content voldoet aan deze voorwaarden:
✅ Geen watermerken
✅ Audio toevoegen (zelfs bij foto’s of afbeeldingen)
✅ Video’s korter dan 3 minuten
✅ Originele content
✅ Een account met een goede status
Instagram introduceert automatische vertaling voor DMs
Instagram richt zich steeds meer op Direct Messages! Je kunt nu DM’s automatisch laten vertalen naar je voorkeurstaal.
Instagram publiceert nieuwe formaten voor content
Wil je de meest recente afmetingen voor Instagram-content weten? Instagram heeft de afmetingen voor carrousels, reels en Stories geüpdatet.
Instagram-gebruikers in de VS kunnen langere reels posten
Eerder adviseerde Instagram om reels van 90 seconden te plaatsen, maar daar komt nu verandering in. Amerikaanse gebruikers kunnen nu reels tot 3 minuten lang posten.
Instagram legt uit hoe de content-ranking werkt
Adam Mosseri gaf inzicht in hoe Instagram bepaalt welke content goed scoort:
📈 Watch time – Hoe lang mensen je content bekijken
📈 Likes – Hoeveel mensen je content leuk vinden
📈 Sends – Hoe vaak je content wordt gedeeld
Heb jij hulp nodig met het optimaliseren van jouw Instagram of andere online kanalen? Neem dan snel contact met ons op!