Hoe kun je opvallen in een markt met veel concurrentie? Nelle Rog stond op het punt haar eigen verhuurbedrijf voor paardenwagens op te starten en besefte dat ze iets unieks moest doen om zich te onderscheiden. Ons advies was om iets te doen dat volledig out of the box is! En dat is zeker gelukt, want enkele weken later stond er een volledig roze paardenwagen op de stoep. Als dat niet uniek en opvallend zou zijn.
Luxe roze paardenwagen
Omdat de roze paardenwagen van luxepaardenwagenhuren.nl al een marketingstatement op zich is, hebben we ervoor gekozen om de kleur roze in de huisstijl te beperken. Door twee grijstinten als hoofd- en steunkleuren te kiezen en roze als accentkleur te behouden, creëerden we het echte luxueuze effect dat het bedrijf graag wilde uitstralen. Na het uitwerken van de strategie en bijna de volledige huisstijl, heeft Fyndable.online een strakke website ontwikkeld. Hier kunnen potentiële huurders van de roze paardenwagen eenvoudig reserveren, informatie vinden en reviews lezen.
P.S. Wist je dat de naam “luxepaardenwagenhuren” is gekozen vanwege de betere vindbaarheid op Google?
Sluikmarketing op TikTok
Maar bij een opvallende roze paardenwagen hoort ook opvallende marketing. Omdat de doelgroep van luxepaardenwagenhuren.nl zich voor het grootste deel op TikTok bevindt, hebben we besloten om via sluikmarketing de wagen te promoten. Door shetlander Max voor de camera te zetten bereikte we al snel duizenden mensen. Maar daar hield het succes niet op. Want dankzij strategisch bepaalde content ging het account van @maxtheshet zo viraal dat er ruim 3.000.000 views werden behaald én de video werd opgepakt door de pers. Allemaal zonder advertentiebudget. Those are some real results.
Een opvallende paardenwagen heeft opvallende marketing nodig. Daarom hebben we, naast de social media begeleiding die we aanbieden, via het TikTok account van @maxtheshet met een aantal video’s sluikmarketing toegepast. Dit houdt in dat de dienst of product een paar keer voorbij komt. En met succes want deze video’s kregen soms wel +50.000 views!